[ ]   [ ]   [ ]                        [ ]      [ ]   [ ]
Kongos — Come With Me Now
Album: Lunatic
Avg rating:
6.6

Your rating:
Total ratings: 1067









Released: 2014
Length: 3:31
Plays (last 30 days): 1
Afraid to lose control
And caught up in this world
I've wasted time, I've wasted breath
I think I've thought myself to death

I was born without this fear
Now only this seems clear
I need to move, I need to fight
I need to lose myself tonight

Come with me now
I'm gonna take you down
Come with me now
I'm gonna show you how

I think with my heart and I move with my head
I open my mouth and it's something I've read
I stood at this door before, I'm told
But a part of me knows that I'm growing too old

Confused what I thought with something I felt
Confuse what I feel with something that's real
I tried to sell my soul last night
Funny, he wouldn't even take a bite

Far away
I heard him say (come with me now)
Don't delay
I heard him say (come with me now)
Comments (92)add comment
 jelgator wrote:
I think this was music on some commercial for something, right?

 
Promo for The Grand Tour, for one
8 from me, especially today.
One of my shameless city driving songs. (A song list that I hate to admit includes Rob Zombie's Dragula..) I hear this and I my mind is ducking in and out of Chicago rush hour traffic.
I think this was music on some commercial for something, right?

 TerrorGovernor wrote:

I must say this sucks in a unique way.
But, yeah. It sucks.

 

Reminds me of the "Sail" guys.  Catchy for a handful of seconds, then annoying and contrived and sponsored by Red Bull.
One of maybe two or three songs where I "PSD". 
 BCarn wrote:
Still sucks.
 
I must say this sucks in a unique way.
But, yeah. It sucks.
Bleh.
Made me look.  8
Still sucks.



More cow bell Please?      :o)        Naugatuck Connecticut 
That accordion so rocks!
What a waste, when you have such a great voice. But you gotta pay your bills, I understand.
This is a BOP.
 inozjeff wrote:
I think this deserves a bit higher than it is getting.  Catchy but IMO a good catchy.  Just a matter of taste.  Always thought they sang it as "War Come With Me Now" but it's "WHOA" - does make more sense.  Their dad must be proud.  He of "He's Gonna Step On You Again" and "Tokoloshe Man" fame from the early '70s (John Kongos) - also played here occasionally.  These are his kids.  Still, a guilty pleasure tune.

 
agree
awesome!
{#Bananajam}
 activelistener wrote:
Piece of shit

 
For sure
This song makes me dance in the kitchen while cooking breakfast! {#Bananapiano}
Nope.. Still despise the song. Defo a PSD or off.
I think this deserves a bit higher than it is getting.  Catchy but IMO a good catchy.  Just a matter of taste.  Always thought they sang it as "War Come With Me Now" but it's "WHOA" - does make more sense.  Their dad must be proud.  He of "He's Gonna Step On You Again" and "Tokoloshe Man" fame from the early '70s (John Kongos) - also played here occasionally.  These are his kids.  Still, a guilty pleasure tune.
 xkolibuul wrote:
Y'all need to seriously lighten up.  I have no problem with this tune in rotation here.
 
Hear! Hear! Just because it is played on the radio doesn't make it wrong.
Y'all need to seriously lighten up.  I have no problem with this tune in rotation here.
This is one of my PSD favorites!
 AphidA wrote:
I listen to RP to avoid this kind of radio crap. Too bad this is in rotation.

 
PRO TIP: Avoid the radio instead! Then you can evaluate music on its own merits instead of holding this station up to some weird "I don't like it because I heard it elsewhere" hipster standard.
Piece of shit
 Grammarcop wrote:
Why do I suddenly have an urge to buy a pickup? 

 
Because I want to drive it over a cliff when this song comes on!!!  {#Frustrated}
Still loving this song and the group. {#Music}
an NOY ing.
got way overplayed here ,, dont want to hear it again for 10 years!
I listen to RP to avoid this kind of radio crap. Too bad this is in rotation.
One hit wonder!!!
Sounds like Chumbawamba to my ears

https://www.youtube.com/watch?v=fBKulK-qDyU 
Not one to post negative comments but hell, I can think of a lot of other SA artists I'd rather hear on the highly esteemed RP.
 Grammarcop wrote:
Why do I suddenly have an urge to buy a pickup? 
 
HA! I know what you mean! But...better not! Good song btw.
 unclehud wrote:

Anybody want to post an interpretation?  I get the "War! Come with me now" even though the RP-version lyrics omit the exclamation.

That missing word changes the meaning considerably, eh?



 
I heard the same thing.  So I looked it up on another lyric site:  https://www.azlyrics.com/lyrics/kongos/comewithmenow.html. On that site they are singing "Whoa".  Which sounds an awful lot like war.

Anybody want to post an interpretation?  I get the "War! Come with me now" even though the RP-version lyrics omit the exclamation.

That missing word changes the meaning considerably, eh?


Why do I suddenly have an urge to buy a pickup? 
Like some others I instantly thought of John Kongos and so looked them up on Wiki. I think the track is better than it's current rating, which is perhaps low due to being overplayed in the USofA (but not in the UK). The album is quite good too - some tracks show more of their father's influence than others.
 BCarn wrote:
Maybe it could be a good song but my local radio station overplays it to the point that I can't stand it. Maybe I'll re-visit in a few years.

  Agreed.  'XRT in Chi. is also wearing this out, and it's just NOT THAT GOOD!

 KaraokeVox wrote:
the soundtrack for army boot camp and beyond to afghanistan!
 

and then to the grave. That's the point of the song
This blows so bad.
Maybe it could be a good song but my local radio station overplays it to the point that I can't stand it. Maybe I'll re-visit in a few years.
 nut222 wrote:
I'd never heard the track before, but instantly guessed it was by John Kongos (70s hits "Tokoloshe Man" and "He's gonna step on you again") because of the whole style of tune/production.
I was wrong - but looked it/him up, and found out that the band are - his 4 sons .......

 

And the release was produced by him!
Acknowledging the political correctness of the comments bellow, this cut has very serious stones and a genuinely primal drive.  Gave it an 8.
the soundtrack for army boot camp and beyond to afghanistan!
According to Bill, the four sons of John Kongos are in this band. 

Definitely a conspiracy.  
 ckcotton wrote:
Fing TERRIBLE

 
is that the same as FN?
 Shmelo wrote:
The chorus of this song makes me want to boil kittens. Not in a good way.

 
Begging the question, is there a good way to boil kittens? 
The chorus of this song makes me want to boil kittens. Not in a good way.
I like the really complicated, shuffling rhythms to this, but I keep hearing the chanted verse as "War! Go (not come) with me now!"  Doesn't make a lot of sense, but then it doesn't have to.
Fing TERRIBLE
I'd never heard the track before, but instantly guessed it was by John Kongos (70s hits "Tokoloshe Man" and "He's gonna step on you again") because of the whole style of tune/production.
I was wrong - but looked it/him up, and found out that the band are - his 4 sons .......
I love it every time you play this song! I bought their album based on this song and I am thrilled. I recommend this groups music 100%. It'd be nice to hear other cuts (Hey I Don't Know, I'm Only Joking, Kids These Days) - please consider expanding the playlist. Thanks!
Love this song!  Disappointed that it's been co-opted by movies and commercials so quickly.  But doesn't take anything away from its general awesomeness.
"I've wasted time
I've wasted breath
I think I've thought myself to death."

Love the lyrics and it's very relevant to my state of mind these days.
love the segue into Chet Atkins!  
Great legacy continued by the next generation.  Like it.
Great song to wake up to!
Interesting, eclectic, but very groovy album.
I've heard this a few times now and I really like it!  Def one I will be finding on iTunes and adding to my collection. {#Bananajam}
Played 9 times in the last 30 days.
My 7 year old loves this song - i'm starting to hate it.
I respect these guys and I enjoy the variety we hear on RP, but this chorus is fingernails on my chalkboard.
Thanks to you, RP, I just went and bought the album. I know I won't be disappointed. {#Drummer}
Sounds like a good New Orleans song. Being from New Orleans I can say that.{#Guitarist}
nice {#Bounce}
iPoding any minute now. Me and my new office chair are rocking on the floor. 
Yeah, like it!
use an accordian - go to jail
{#Roflol}  I like it....
PSD song {#Eh}
OK, not sure what it is that I like about this.  It's incredibly quirky, the way the accordion mingles with the slide guitar and the shouty alternative vocals.  I definitely like it though.  Off to explore the artist on Napster (streaming music service, not illegal download service).

Edit.  I like the 2007 album.  I think I'm quite likely to buy the new one.
 coding_to_music wrote:
A bit too loud compared to the preceding songs, so needed to lower the volume. Ok, but not great. Not sure if I would need to listen to it at all, not something I need to hear again.

Edit - now the next song is on, and I can turn the volume up again. The level is too loud compared to the rest of the station. Not a pleasant or interesting song.

 
This is mastered horribly. I've tamed it quite a bit, though. Should be better now.
Excellent fun song. I first heard this in a quirky movie whose name escapes me at the moment.


Bill even knows about John Kongos - impressed!{#Clap}
That was f-ing brilliant. Loved it

This song is currently being played on the local "alternative" radio station as well as the "hard Rock" radio station...


A bit too loud compared to the preceding songs, so needed to lower the volume. Ok, but not great. Not sure if I would need to listen to it at all, not something I need to hear again.

Edit - now the next song is on, and I can turn the volume up again. The level is too loud compared to the rest of the station. Not a pleasant or interesting song.
Not sure if it's good enough for repeated hearings, but it's a bit different and it rocks. 7 > 8. 
 
I dig it! {#Bounce}
 Athyrius wrote:

Neither are useless comments.

 

Not enjoyable are useless comments like the one above, either.
 danimal3114u wrote:
6 --> 7 upon second listen.

 
I concur.
wow ... this song rocks !!    {#Cheers}
 ckcotton wrote:
Not enjoyable

 
Neither are useless comments.
Not enjoyable
Thank you RP - I just found this band and love this song! Can't remember the last time I liked a song with an accordion. I like it when you introduce current music.
6 --> 7 upon second listen.
Damn I like this song!!
 mostling wrote:
The beginning reminds me of a Paul Simon song, but once it gets going its Bang A Gong time.

 
The first song on the Graceland album...."The boy in bubble"

Very good call!




"Do I look like a reasonable man to you, or a peppermint nightmare?"
It was a slow day... oh, wait...
 mostling wrote:
The beginning reminds me of a Paul Simon song, but once it gets going its Bang A Gong time.

 
Yeah! But a real toe-tapper! I likes this'un.
The beginning reminds me of a Paul Simon song, but once it gets going its Bang A Gong time.